© Türk Haberler 2022

İhracatı 10 milyar doları aşan hırdavat sektörü Tüyap’ta buluşacak

Her geçen gün büyüme hızını arttıran Türkiye hırdavat sektörü Tüyap’ta Mart ayında buluşacak. Reed Tüyap Fuarcılık tarafından Hırdavat Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (HISİAD) iş birliğiyle düzenlenecek olan Avrasya Hırdavat Fuarı, 23-26 Mart 2022 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açmak için gün sayıyor.

Her geçen gün büyüme hızını arttıran Türkiye hırdavat sektörü Tüyap’ta Mart ayında buluşacak. Reed Tüyap Fuarcılık tarafından Hırdavat Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (HISİAD) iş birliğiyle düzenlenecek olan Avrasya Hırdavat Fuarı, 23-26 Mart 2022 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açmak için gün sayıyor.

Geçtiğimiz yıl ülkemizde 10,6 milyar dolarlık ihracat rakamına imza atan hırdavat sektörü, 2020’ye göre 34’lük bir artışla başarısını ortaya koydu. Almanya, Irak ve Amerika Birleşik Devletleri hırdavat sektöründe en çok ihracat yapılan ülkeler olarak başı çekti. Sektörün toplam ihracatının 48’i İstanbul’dan gerçekleşti. Bu önemli ihracat verilerinden alınan güçle Reed Tüyap Fuarcılık, HISİAD iş birliğiyle sektöre yakışan bir fuar düzenlemek için hazırlıklarına devam ediyor.

Sektörün büyük buluşması

Bu yıl ilk kez Büyükçekmece’deki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde 23-26 Mart 2022 tarihlerinde düzenlenecek olan Avrasya Hırdavat Fuarı’na 100 ‘in üzerinde sektörün liderlerinin de yer aldığı firma katılıyor. 12 milyar dolarlık ihracat hedefleyen hırdavat sektörü, Avrasya Hırdavat Fuarı aracılığıyla önemli katılımcıları binlerce profesyonel ziyaretçiyle buluşturarak yeni iş birliklerine zemin hazırlayacak.

Hırdavat sektörü için hibrit fuar

Avrasya Hırdavat Fuarı’nın sektörün yıl boyu iletişimde kalmasına imkan tanıyacağına değinen Reed Tüyap Fuarcılık Genel Müdürü Ali Muharremoğlu, ”Reed Tüyap olarak her hırdavat sektöründe ilk kez düzenleyeceğimiz fuarımız için çok heyecanlıyız. Fuarın süregelen olumlu satış ve pazarlama çalışmalarından dolayı bizleri motive eden bir talep aldığımızı söyleyebilirim. Fuarımıza yurt içinden ve yurt dışından 20 binin üzerinde profesyonel ziyaretçi bekliyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinden Orta Doğu ülkelerine, Türk Cumhuriyetleri’nden Balkanlar’a kadar geniş bir coğrafyada fuarımızın tanıtımına devam ediyoruz. RX’in küresel ağı ve hedef ülkelerdeki temsilcilikleri sayesinde fuarımızdan verimli sonuçlar elde edeceğimize inanıyoruz. Bunun yanı sıra uzun yıllardır dijital dönüşüme yatırım yaparak fuarlarımızı geleceğe hazırlıyoruz. Katılımcılarımız ile ziyaretçilerimizi fuar zamanından ve mekanından bağımsız olarak yıl boyu bir araya getireceğimiz dijital evrenimiz sayesinde hırdavat sektörüne değer katacağız. Business Connect Programı aracılığıyla fuara özellikle yurtdışından çeşitli sebeplerle gelemeyen ziyaretçiler, online platformdan da iletişimlerini sürdürebilecekler ” dedi.

Ürün kapsamı dikkat çekiyor

Fuarda yapı, mobilya ve endüstri sektörleri için vazgeçilmez ürünler olan el aletleri ve hırdavat ürünleri sektör profesyonellerinin beğenisine sunulacak. Bağlantı ürünlerinden nalburiyeye, mobilya ekipmanlarından kesici ve delici aletlere kadar birçok ürün ve hizmetini sergileyecek olan fuar katılımcıları sektördeki son teknoloji ürünleri ve işleri kolaylaştıran inovatif çözümleri gözler önüne serecek. Geniş ürün kapsamıyla dikkat çeken Avrasya Hırdavat Fuarı, ziyaretçilerin tek noktada birçok üreticiyle iş bağlantısı kurmasına olacak sağlayacak.

Fuarların başarısı göz dolduruyor

Reed Tüyap organizasyonuyla geçtiğimiz yılın son çeyreğinde düzenlenen sektör fuarları, özellikle ihracat bağlantılarının kurulması adına çok başarılı sonuçlara imza attı. 9-13 Ekim 2021 tarihlerinde düzenlenen Woodtech ve Intermob Fuarları, 26 ülkeden 584 firma ve firma temsilciliğini yurt içinden ve yurt dışından 51.980 profesyonel ziyaretçiyle buluşturdu. Yine 21-23 Ekim 2021 tarihleri arasında düzenlenen Avrasya Ambalaj Fuarı 128 ülkeden 1000 !in üstünde katılımcıyı yerli ve yabancı 70.000 ziyaretçiyle bir araya getirerek rüştünü bir kez daha ispatladı. 3-6 Kasım 2021 tarihlerinde düzenlenen Kapı, Pencere ve Cam Fuarları ise 124 ülkeden 55.466 profesyonel sektör ziyaretçisini 20 ülkeden 362 firma ve firma temsilciliğiyle buluşturmayı başardı.

Bu yılın Ocak ayında Tüyap’ın Mos Fuarcılık iş birliğiyle düzenlediği IIFF 2022 İstanbul Mobilya Fuarı ise Türkiye’de ilk kez iki fuar alanında aynı anda organize edilerek bir ilke imza attı. Fuarda 827 katılımcı firma, 121.519 yerli ve yabancı ziyaretçiyle 3 milyar dolar değerinde önemli iş bağlantılarına imza attı. Fuarların son 1 yıldır gözle görülen başarısından ve yakalanan ivmeden alınan güçle organize edilecek olan Avrasya Hırdavat Fuarı da yurt içinden ve yurt dışından binlerce profesyonel ziyaretçiyi, hırdavat sektöründeki prestijli katılımcılarla bir araya getirmek için gün sayıyor.

Ticaret için önce sağlık


Düzenlediği fuarlar aracılığıyla çok sayıda sektörün gelişimine yön veren Tüyap, her fuarda uyguladığı COVID-19 tedbirlerini Avrasya Hırdavat Fuarı’nda da titizlikle uygulayacak. Türk Standartları Enstitüsü COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi’ni alan ilk fuar merkezi olarak aldığı tedbirlerle katılımcı ve ziyaretçilerine temassız ve sağlıklı fuar ortamı yaratacak. Katılımcılar ve ziyaretçiler MyTüyap’ın mobil uygulaması üzerinden davetiye ve yaka kartına ulaşarak girişte temassız bir şekilde fuar alanına alınacak.

TÜYAP Hakkında: Tüyap, Türkiye’nin ilk fuarcılık şirketi olarak 1979’da Bülent Ünal tarafından kuruldu. Türkiye’de fuarcılığın gelişiminin öncüsü olan Tüyap Fuarcılık Grubu kuruluşundan bugüne kadar yurt içinde 1.827, yurt dışında ise 39 ülkede 200 fuar gerçekleştirdi. Geride bıraktığı 42 yılda Tüyap, 127 ülkeden 337 bin 913 firmaya hizmet verdi ve düzenlediği fuarlarda 213 ülkeden 67 milyon 133 bin 226 ziyaretçiyi ağırladı. Çin, Rusya ve Afrika’da ilk Türk ihraç ürünleri fuarlarını organize eden şirket, halen yılda ortalama 10 yurt dışı fuara Türk milli katılımı organize ediyor. Türkiye’de kendi fuar merkezine sahip tek özel sektör fuarcılık kuruluşu olan Tüyap, profesyonel kadrosu ve 100’ü aşkın meslek örgütü ile uzun vadeli iş birlikleri yaparak, Türkiye’de sahip olduğu ve işlettiği 6 fuar merkezi ve 4 ülkede sahip olduğu uluslararası ofisi ile düzenli ihtisas fuarları gerçekleştiriyor. Yeni dönemde ‘ticaret için önce sağlık’ mottosuyla fuarlarını düzenleyen Tüyap, Türk Standartları Enstitüsü’nün COVID-19 Hijyen, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Belgelendirme Programı şartlarını yerine getirerek TSE COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi almaya hak kazanan ilk fuarcılık şirketi olmanın sorumluluğuyla, dijital olanaklarını da seferber ederek hibrit fuarlar düzenlemeyi sürdürüyor.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER